torstai 16. toukokuuta 2013

Lastenlauluja valtiovallalle

Kun tässä rupesin ajattelemaan asiaa, tajusin, etten muista Mikko Alatalon lisäksi nimeltä yhtään varsinaista lastenlauluartistia omasta lapsuudestani. Ensimmäisinä kouluvuosinani ja sitä ennenkin suurimpia musiikki-idoleitani olivat Turo's Hevi Gee, Juice Leskinen ja Irwin Goodman.

Muistan olleeni hyvin surullinen kun Irwin kuoli, vaikka olin silloin vasta 8-vuotias. Viime aikoina olen jälleen kuunnellut enemmän hänen tuotantoaan, ja olen havainnut, että hänen musiikkinsa ei osoita kuolemisen merkkejä, vaan päinvastoin on ajankohtaisempaa kuin koskaan ennen.

Otetaanpa esimerkiksi vaikka nämä klassikkokappaleet:




Miksiköhän minulla on viime aikoina ollut niin kova hinku kuunnella Irwiniä? Ehkä olen vain seurannut liikaa uutisia politiikasta. Ai niin, myöskään ei saa unohtaa Jaakko Teppoa:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti